Ekonomi

Türkiye İtibar Akademisi Müşteri Memnuniyeti Endeksi Açıklandı

Türkiye Prestij Akademisi tarafından bu yıl ikinci kez açıklanan Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçları açıklandı. Beykoz Üniversitesi iş birliği ile gerçekleştirilen endekse bu yıl farklı sektörlerden 66 marka yer aldı.

Müşterinin aldığı hizmetlerden memnuniyet düzeyi olarak tanımlanan müşteri memnuniyeti konusunda Türkiye İtibar Akademisi tarafından ikinci kez düzenlenen Müşteri Memnuniyeti Endeksi’ne bu yıl farklı segmentlerden birçok marka dahil oldu. Araştırmada cilt bakımı, parfüm, nevresim, oyuncak, özel hastane gibi yeni segmentlerin yanı sıra akaryakıt, beyaz eşya, fast food, pizza, mobilya ve kargo segmentlerinin de yer aldığını belirten Türkiye Prestij Akademisi Lideri Ertan Acar , “Müşteri memnuniyeti markalar için önemlidir. Hayati bir öneme sahiptir çünkü markalar müşterilerini mutlu ederse sadık müşterileri olur. Bu sayede işletme rekabet ortamında büyük başarılar elde eder. işletmeleri yeniliğe ve üretime iten şey, müşterinin tüketimde bağlılığı ve sürekliliğidir. Bu mümkün olabilir. Firmaların yüzde 88’i stratejilerini belirlerken müşteri memnuniyetini esas alıyor. Pazarlamadaki bu gerçeklerden yola çıkarak yeniden müşteri memnuniyeti endeksini açıkladık. bu sene” dedi.

“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ENDEKSİ, MARKALARI PAZARLAMA FAALİYETLERİNE YÖNLENDİREBİLİR”

Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2023 raporunda SES grupları, cinsiyet ve eğitim düzeyine göre müşteri memnuniyet sıralamalarının yanı sıra sektörlerde memnuniyet düzeyi en yüksek ilk üç marka sıralamasının da raporda yer aldığını belirten Ertan Acar “Müşteri Memnuniyeti Endeksi’ne sahip markalar bu raporda hem memnuniyet düzeylerini bildiriyor. Rakiplerinin durumunu analiz ederken aynı zamanda Türkiye pazarında lider sektörlerin memnuniyet düzeyine ulaşmış olacaklar. Bu sayede pazarlama ve iletişim faaliyetlerine yön verebiliyorlar.”

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAK GETİRİR

Müşteri Memnuniyeti Endeksi hakkında konuşan Beykoz Üniversitesi İşletme ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. M. Mustafa Erdoğdu şunları söyledi:

“Rekabetin arttığı günümüz dünyasında müşterilerin güvenini kazanmak ve müşteri bağlılığı yaratmak çok değerli. Artan rekabet ortamında kurum ve şirketler müşteri çıkarlarının profesyonel düzeyde yönetilmesi gerektiğini biliyorlar. Akademik ortağı olduğumuz Prestige Academy’de markalarda müşteri memnuniyetinin ana odak noktalarından biri olduğu görülüyor.Müşteri memnuniyetini temel alan bu araştırmanın firmalara ve kullanıcılara faydalı olacağını düşünüyoruz.”

TAM 66 BÖLÜM ARAŞTIRILDI

Kazanan markalardan bazıları şöyle açıklandı:

Yakıt: Opet, Türkiye Petrolleri, Shell

Bebek ve Çocuk Giyim İşleri: Ebebek, Civil ve Defacto

Dijital Sipariş Platformu: Çiçeksepeti, Getir ve Yemek Sepeti

Elektronik Perakendede: Teknosa, Vatan ve Samsung

Erkek Giyim: Kiğılı, Beymen ve Koton

Yabancı Fast Food: Burger King, McDonald’s ve Arby’s;

İç Giyim: Penti, Passion ve Dagi

Saç Bakımı: Urban Deva, Elidor ve Pantene

Kargo: Yurtiçi Kargo, Aras Kargo ve Hızlı Kargo

Yabancı Pizza: Domino’s, Pizza Hut ve Sbarro

Yerel Pizza: Pasaport Pizza, Terra Pizza ve Little Caesars

haberkahramankazan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu